reklama

Cukrárska hviezda v našej kuchyni!

Milujem programy o varení. Samozrejme, nemyslím vyhadzovacie TV šou, v ktorých sa viac ziape a kecá ako varí. Som na oldschool programy, ako keď Julia Child máva sekáčikmi pred kamerou alebo predstavuje Chicken Sisters a každú chvíľu sa zdá, že jej niečo vypadne z ruky alebo z panvice. (A niekoľkokrát sa to aj naozaj stalo!)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Niekedy v kuchyni srandujeme a napodobňujeme šéfkuchárov – zaujímavé je, keď chlapi sa veľmi radi menia na Gordona Ramsaya z Hell´s Kitchen. A ja som zasa akože sexi Nigella alebo chutná slečna Dahlová. Najväčšia sranda bola, keď som skúšala byť cukrárkou z Najkrajších tort. V každom diele za pár sekúnd vyvaľkajú farebné fondány a marcipány a hmotu ako zamatovú šatku prestrú na korpus. Prišla som na fatálne zistenie: v normálnom živote to tak nefunguje. Po prvé, kúpiť hotový fondán nie je ľahké. Na internete som našla pár online obchodov, kde predávajú gumpastu alebo poťahovaciu hmotu, ale ak si ich kupujete prvýkrát, je to mačka vo vreci – žiadny z nich nemal pri tovare napísané presné zloženie ani dátum spotreby. Cena sa pohybovala od 5,40 € za kg vyššie, našla som balíčky po kile (z Maďarska) alebo 5 lb (2,27 kg, z USA). Navyše, pečenie s fondánom kupovaným online si treba dobre naplánovať, pretože dobierka trvá dlhšie a tovar nie vždy majú na sklade.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Praktickejšie mi príde spraviť si ho doma – a tu je ďalšie dôležité poznanie: nie je to také ľahké, ako sa zdá a zorientovať sa v množstve receptov je kapitola sama o sebe. Po istých skúsenostiach s premenou imperiálnej mierky na metrický systém neverím písaným receptom a viac sa spolieham na YouTube tutoriály – človek aspoň vidí, koľko zhruba má pridať.

Z hviezdneho pečenia à la cukráreň z Beverly Hills sa teda stal Experiment Fondán. Výskum som zúžila na 4 rôzne recepty – od oldfashion fondánu po najjednoduchší (mikrovlnka, marshmallows atď.). Tutoriálový prieskum mal očakávaný výsledok: našla som video, ktoré je stručné a zrozumiteľné a vyhovuje mi aj množstvo prísad. A prišla som aj k neočakávanému záveru: ak sa v kuchyni babrete s cukrovinkami, chlapi v rodine to vnímajú ako babské taľafatky. Ale ak z prípravy spravíte experiment, obsahujúci merania, porovnávania, priebežné fotenie výsledku a hlavne, ak recept nečítate z niečoho tak nudného ako kuchárska kniha, zrazu je pomocníkov plná kuchyňa. To mi pripomenulo jednu scénu z TBBT.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A mimochodom, víťazným videom z môjho prieskumu bol tento recept: http://www.youtube.com/watch?v=kHtCKYRnht0&feature=fvst

Katarína Baková

Katarína Baková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nie som skromná, ani hlúpa, ani tichá, ani škrata. Som trochu geek a trochu nerd, milujem gadgety a viem o nich viac, než sa od mladej baby očakáva. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu